팝송·클래식

Dreamt I Dwelt In Marble Halls - 오페라 "보헤미안의 소녀" 中

뛰노라면 2010. 2. 1. 11:36

                                  

 
                   위에 우측에 있는 작은 그림들을 클릭해 보세요.

              

                I Dreamt I Dwelt In Marble Halls

 

                               - 나는 대리석궁전에 사는 꿈을 꾸었어요 -
                                       오페라 "보헤미안의 소녀" 中 

              

              I dreamt I dwelt in marble halls, 
                 With vassals and serfs at my side.
                 And of all who assembled within those walls
                 That I was the hope and the pride.
                 I had riches too great to count of a high ancestral name.
                 But I also dreamt, which pleased me most, 
                 That you loved me still the same. 
 
                  I dreamt that suitors sought my hand, 
                 That knights upon bended knee, 
                 And with vows no maiden heart could withstand, 
                 They pledged their faith to me. 
                 And I dreamt that one of that noble host 
                 Came forth my hand to claim. 
                 But I also dreamt, which charmed me most, 
                 That you loved me still the same.

 



            나는 대리석 궁전에 사는 꿈을 꾸었어요.
            하인들이 내 옆에서 시중을 들었죠.
            사람들이 많이 모여있었고
            나는 (그들의) 희망이자 자존심이 되었어요.

 
            꿈속에서 나는 엄청난 부자였고 너무나 지체높은 조상들이 많아서
            미처 다 셀 수조차 없을 정도였어요.
            하지만 꿈 속에서 내가 무엇보다 행복했었던 것은
            당신이 여전히 나를 사랑하고 있었다는 거예요.

            나의 추종자들이 내 손을 잡으려고 애쓰는 꿈을 꿨어요.
            기사들이 무릎을 굽혀 구애하고
            어떤 여자도 안넘어갈 수 없는 사랑의 맹세를 했죠.

 
            꿈속에서 그들은 내게 충성을 맹세했어요.
            그리고 멋진 귀족 중의 하나가 내 손에 사랑을 맹세하기도 했죠.
            하지만 꿈 속에서 무엇보다 나를 매혹시킨 것은 
            당신이 여전히 똑같이 나를 사랑했다는 거예요